Bijna goed

Goed. Dit keer deed Yarden alles goed, maar maakte ik de fout om mijn jaarpremie 2020 voor de tweede maal te betalen. Ik stuurde een mailtje naar de klantenservice om mijn fout te melden en vroeg meteen wanneer ik de factuur voor de jaarpremie 2021 kon verwachten. Die bleek al verstuurd maar naar een mailadres wat ik iets minder gebruik.

Ik maakte een tweede fout en betaalde de volledige jaarpremie voor 2021. Dus zowel Zoon’s deel als mijn deel. Wat ik eigenlijk al betaald had, maar dan met het kenmerk van 2020. Omdat ik soms wel mijn momenten heb, beantwoorde ik de ontvangstbevestiging van Yarden en maakte melding van mijn actie.

Ik kreeg vrij vlot antwoord van mevrouw P. Op mijn eerste mail. De factuur stond klaar in MijnYarden en ik hoefde alleen de jaarpremie voor Zoon te betalen. Ik reageerde met een mea culpa en de melding dat ik de volledige jaarpremie al betaald had.

Een dag later had ik een mail van de debiteurenadministratie. De fout was gesignaleerd. Ik had én de jaarpremie van €38,28 betaald en €25,20 en dat laatste bedrag zou teruggestort worden. Kijk, met mevrouw B kon ik zaken doen. Alleen jammer dat er een week later door Yarden € 63,48 gestort werd. Had ik spontaan de jaarrekening voor 2021 toch niet betaald.

Even dacht ik, stik er maar in, maar ja, dat is vragen om moeilijkheden. Denk ik. Ik beantwoorde de mail van Mevrouw B met de melding dat er toch nog een klein foutje in de afwikkeling was geslopen en dat ik niet alleen de teveel betaalde premie over 2020 maar ook de premie over 2021 terug had gekregen. Dat was eind vorig jaar.

Gisteren had ik een mailtje van mevrouw P. We hebben helaas een fout gemaakt en u per ongeluk niet alleen de teveel betaald premie etc etc. Of ik de jaarpremie voor 2021, onder vermelding van, over wilde maken. Aangezien ik al op die mail zat te wachten, heb ik de rekening per omgaande betaald.

Ik ga ervan uit dat het nu is opgelost, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Dus misschien komt er nog een vervolg. Ik ga het zien.

6 gedachten over “Bijna goed

  1. Voor de zekerheid zou ik voorlopig niet doodgaan als ik jou was. Lijkt me sowieso beter van niet, trouwens…

    Like

    1. Ik was het ook niet van plan… Maar je weet het in deze gekke tijden maar nooit. Ik heb Zoon vandaag (hij installeerde een virusscanner op mijn laptop) mijn pincode gegeven en laten zien waar mijn overzicht met accounts en wachtwoorden staat.

      Like

  2. Ik kreeg vorige week 120 euro overgemaakt inplaats van 12 voor een boek. Heb het meteen terug overgeschreven eerlijkheid duurt het langst en in jouw geval komen ze toch.

    Geliked door 1 persoon

  3. Je zóu toch denken dat zo’n club er veel aan gelegen is dat hun deelnemers in goede gezondheid héél oud worden. Maar volgens mij proberen ze je vooral tot wanhoop te drijven?
    (Nee hoor, sommige “systemen”gaan nou eenmaal grondig mis. Maar wát een gedoe!)

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.