Omdat ik ben wie ik ben, wist ik al een tijdje dat mijn huidige mobiele abonnement begin volgend jaar afloopt. Ik had net een aantekening in mijn planner gemaakt hier in november naar te kijken, toen ik een mail, met aanbod, ontving van mijn provider. Een sim-only abonnement voor €17,50. Een top deal!, las ik, en schoot in de lach.
Ik betaal momenteel namelijk €13,24 voor mijn sim-only.
Ik las verder. Voor de €17,50 zou ik 5GB data, onbeperkt bellen en onbeperkt sms-en krijgen. Op zich een mooi aanbod. Ware het niet dat ik de 2GB aan data, de 300 belminuten en 100 sms-jes die ik nu maandelijks inkoop, nog nooit op heb gemaakt. 60 minuten bellen, 1,500 mb data en 6 sms-jes is het meeste wat ik ooit in een maand op heb gemaakt, en dan ook niet eens allemaal in dezelfde maand.
Ik besloot het ‘geweldige’ aanbod naast mij neer te leggen.
Toen werd ik gebeld. Nummer onbekend. Ik nam de telefoon op, want misschien is het wel een toekomstige werkgever. Maar neen. Het was mijn telefoonprovider. Ik had nog niet gereageerd op het geweldige aanbod. ‘Misschien omdat het geen geweldig aanbod is,’ zei ik. ‘Ik betaal nu €13,24, maak mijn data, belminuten en sms-jes nooit op, dus waarom zou ik €17,50 betalen om nog meer te krijgen.’
De jongedame aan de andere kant van de lijn begreep mijn logica meteen.
‘Vindt u het goed wanneer ik uw gegegevens er even bij pak?’ vroeg zei. Ik vond het goed. Het werd even stil. ‘U maakt uw tegoeden inderdaad nooit op,’ zei zei. ‘Meer data en belminuten kopen heeft geen zin.’
‘We zijn het eens,’ zei ik.
‘Woont er nog een klant van ons op hetzelfde adres,’ vroeg zij toen. ‘Ja,’ zei ik, want ook Zoon maakt gebruik van hun diensten. ‘Ogenblikje,’ zei zij. Na even gerekend te hebben, kwam zij met het volgende aanbod. 2GB data, 120 belminuten en onbeperkt sms-en voor €10,00.
Dat aanbod heb ik aangenomen.
Eigenlijk heb ik 1GB data, 120 belminuten en onbeperkt SMS-en voor €12,50, maar dankzij het feit dat Zoon nog thuis woont, en ook een abonnement bij hun heeft, krijg ik er 1GB gratis bij en nog eens €2,50 korting.
Een besparing van €3,24 per maand lijkt niets, maar met een looptijd van 24 maanden, houd ik mooi €77,76 in de pocket. Dat was wel heel snel verdiend. Ik begin het te leren…
Dit is een win-win-situatie! Voor Yep en jou (-:
LikeGeliked door 1 persoon
Hij had de win-situatie al. Ik niet, vanwege het soort abonnement wat ik heb. Dus nu hebben we het eindelijk samen.
LikeLike
Ik heb een paar keer mijn provider gebeld om op te zeggen met als reden ‘te duur’. Kreeg ik ook steeds een mooi aanbod. Tot ze na een paar jaar zeiden dat ze niet lager konden gaan. Tja. De concurrent wel. Dus opgezegd. 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Ik moet ook eens gaan bellen dat het wel wat minder kan…
LikeGeliked door 1 persoon
Wachten tot zij bellen is beter. Dan komen ze wel met een aanbod.
LikeLike
Ik krijg nooit aanbiedingen…
LikeLike
Ben daar maar blij mee. Meestal zijn het wassen neuzen…
LikeLike
Ik laat mijn verlopen contract gewoon doorlopen.
Elke aangeboden verbetering is altijd een verslechtering.
Zuinige groet,
LikeGeliked door 1 persoon
Dat was ik dit keer ook van plan.. Maar nu ben ik beter af…
LikeLike
haha zo geweldig was dat aanbod niet. Maar moet je zien hoeveel mensen het toch kopen. Mooi dat ze hebben meegedacht en er iets voor hebben aangeboden waar beide blij mee zijn.
LikeGeliked door 1 persoon
Kijk, dat nieuwe aanbod was inderdaad mooi! En nu maar hopen dat het volgende geweldige aanbod dat je krijgt een job offer is 🙂
LikeLike
Ik hoop met je mee… Ik heb nu een sollicitatie lopen… Jammie…
LikeLike